Zajímavou a příjemnou novinku si letos pro všechny svoje klienty připravila největší tuzemská banka, Česká spořitelna. Rozhodla se totiž zavést zcela nové internetové bankovnictví, které nahrazuje to původní a přináší spoustu nových funkcí s výrazně vylepšenou grafikou. Nové přímé bankovnictví už je v provozu a postupně na něj klienti přecházejí – přihlašovací údaje jim ale zůstávají stejné, nijak se nezměnil ani ceník transakcí – přechod tak probíhá naprosto hladce a bez jakýchkoli komplikací.
Servis 24 fungoval už od roku 2001
Původní internetové bankovnictví České spořitelny pod názvem Servis 24 patřilo k vůbec prvním službám tohoto typu na českém finančním trhu. Spořitelna ho spustila už v roce 2001 (nejdříve pouze jako telefonické bankovnictví, poté přibylo i internetové a GSM, později mobilní) a slavila s ním úspěch – počet uživatelů poměrně prudce rostl a letos dosáhl Servis 24 už více než 1 500 000 uživatelů. Servis 24 sice funguje stále velmi dobře, Česká spořitelna se ale rozhodla pro výraznější změnu a připravila zcela novou a moderní službu.
Nové bankovnictví dostalo název George
Zbrusu nové internetové bankovnictví dostalo název George a kromě nové grafické podoby, která je modernější a atraktivnější, přineslo také řadu nových funkcí a dalších vylepšení. K novinkám patří mimo jiné chytré vyhledávání (stačí zadat pouze číslo nebo slovo a aplikace sama rychle najde hledanou platbu), automatické třídění vašich plateb, ještě vyšší úroveň bezpečnosti nebo online poradce, jenž je k dispozici 24 hodin denně. Zajímavou funkcí je možnost vyfotit a uložit si všechny účtenky z obchodů, potěší i snadnější a rychlejší přihlašování díky nové službě Bankovní Identita a jednou z hlavních změn je možnost nastavit a přizpůsobit si vše podle vlastní potřeby.
Změna se týká i mobilních aplikací
Česká spořitelna samozřejmě nezapomněla ani na svoje mobilní aplikace – i u nich letos dochází ke změně. Nová aplikace pro chytré mobilní telefony se jmenuje George Go a už nyní si ji můžete zdarma stáhnout do svého mobilu, pokud v něm máte operační systém Android nebo iOS. Pokud si vedle ní navíc stáhnete i aplikaci George klíč, nebudete pak muset přepisovat kódy z ověřovacích SMS zpráv, ale platby budete moci potvrdit daleko snadněji – buď zadáním PIN kódu nebo pouhým otiskem prstu.
Do konce roku přejdou na George všichni běžní klienti
V současné době už bylo na nové přímé bankovnictví převedeno více než půl milionu klientů České spořitelny, k úplnému přechodu by mělo dojít nejpozději do konce tohoto roku. U firemních klientů se pak předpokládá, že k výměně původního bankovnictví za novou verzi dojde v průběhu příštího roku. Na webu spořitelny jsou k dispozici veškeré podrobné informace, klienti mohou v případě nejasností využít i online chat nebo navštívit libovolnou pobočku banky, kde jim pracovníci České spořitelny poradí a zodpoví jejich dotazy ke službě George.
Vyzkoušejte si nové bankovnictví v demo verzi
Velkou pochvalu si Česká spořitelna zaslouží za svoje demoverze internetových bankovnictví. Tato možnost funguje u původní služby Servis 24 a banka ji zpřístupnila i u nového bankovnictví George. Každý potenciální klient si tak může snadno vyzkoušet všechny funkce, které tato služba nabízí a seznámit se s jejím prostředím, jež se programátorům skutečně povedlo – George oproti Servis 24 vypadá mnohem lépe a nová grafika nijak neubrala na přehlednosti. Pokud je pro vás podoba internetového bankovnictví jednou z klíčových otázek při výběru banky, určitě doporučujeme se na demoverzi George podívat a udělat si tak o něm lepší představu.